Monday, 30 May 2011

Menu kampung

Dari entri INI, perasaan aku lega bila sudah ada di kampung sendiri. Gembira tidak terkata, hajat di hati mahu tinggal lama tapi, kalau aku stay maknanya kerjaya tidak berjaya. Jadi, sepanjang cuti 2 minggu ni, aku akan menggunakan masa dengan sebaik-baiknya. Misalnya: memastikan makanan yang diidam selama di perantauan akan tertunai.

Antara menu dinner di hari pertama sampai di kampung:

  kepala ikan putih rebus  pedas ( terlalu rasa sedap makan lalu, lupa ambil gambar  dari awal. Sebab tu macam tinggal tulang saja lagi.hahaha)

KFC Bucket ganjaran untuk adik bungsu yang mengemas bilik sebelum aku dan suami sampai di rumah. Aku bagi dia 5 star sebab bila buka pintu bilik, rasa macam baru kahwin. ;D ( ini bukan idaman )

Ikan leking goreng. Mungkin boleh dikira wajib untuk orang Kota Belud pernah rasa ikan ni. Aku bagi suami rasa tapi dia cakap masin. hahahaha.


Alhamdulillah, lepas makan, perut kenyang. Tengok Mentor, Salma juara Mentor. Tahniah untuk Salma. Buka nuffnang, aku terkejut. Tidak sangka sudah earn duit walaupun berblog belum sampai sebulan. yeaaay..;D

P/S selalu lah menghargai masakan yang kamu selalu inginkan. Sebab bila makanan itu tidak ada nanti misalnya kamu merantau di tempat orang maka, kerinduan kamu akan meluap-luap untuk makan makanan tersebut.

No comments:

Post a Comment

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...