Friday, 24 June 2011

Aku boleh tendang kau macam bola!

Beginilah aturannya hidup,
Bila aku di atas, kau di bawah,
Okay, aku boleh buat kau sesuka hati aku,
Tendang kau macam bola, jadikan kau sebagai penutup tong sampah dan tutup tong sampah itu atau, aku boleh sumbat kau di mana-mana lubang yang perlu ditutup.
Aku peduli apa dengan apa yang kau rasa, 
Tipikalnya aku yang pegang kuasa veto itu, jadi, bagus kau ya kan saja.
Aku tidak kisah kau menangis atau kecewa, asal hidup aku masih di atas, itu lah aku.
Begitu kalau di atas. 



Kalau kau di bawah, kau mula minta itu, minta ini, melekat macam gam gajah, asal saja kau dapat apa yang kau mahu. 
Kau mula baik  seperti kau insan suci, kau minta difahami, minta diberi perhatian, 
Tapi, bila kau capai impian, okay, jeling pun kau tidak sudi. BENCI.
Sadisnya, bila kau bicara di belakang. Kalau bicara dengan bulan, oh, itu aku tidak kisah. 
Tapi, kau bicara dengan manusia bajingan yang selalu jadi emas pertama kau.
Klisenya, hidup memang begini.


Antara suka atau benci, rela atau tidak.
Terpaksa juga diterima.
Hampa.

5 comments:

  1. hahhah..

    terasanya kak... bulan tue awek sy kaka..

    sensitif saya kak.. adakah saya yg dimaksudkan.. hahaha...

    ReplyDelete
  2. kenape na tendang tendang nie..xbaik owh..hehehe..

    bicara pada bulan..ngeee..

    ReplyDelete
  3. Main cakap belakang tu yang kebanyakkan (rasanya semua) kita tidak boleh terima. Kan?

    # macam mana nak handle a self-centered person #

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...