Wednesday, 29 June 2011

Challenge yourself: Day Four: 10 things you want to say to one person


Salam petang.. Diharap hari ni, ada yang dapat berita gembira untuk buat kamu senyum hingga ke malam. Aku, macam biasa. Hidup masih seperti biasa. Uniknya hanya bila keinginan yang dimahu dapat ditunaikan. Tapi, bila pun masanya, itu aku tidak pasti, yang penting, hidup perlu diteruskan hingga ke temu apa yang dimahu.;D

Aku sambung lagi cabaran untuk hari ke-4: 
Challenge yourself: 10 things you want to say to one person

Untuk cabaran ni, aku cuba buat lain. Aku tau, kalau sampai cabaran yang ini, ramai yang akan buat untuk orang tersayang. Aku sudah selalu buat untuk orang-orang kesayangan aku. So,  kali ni aku mahu cakap-cakap dengan: orang yang pernah lukakan hati aku sama ada sedar atau tidak. Hahaha. 


1) Terima kasih untuk semua kesakitan yang pernah aku rasa. (sakit woo)
2) Aku pernah berdendam atas semua kelukaan tu. Aku siap berdoa lagi supaya satu hari nanti dia akan rasa seperti mana aku pernah rasa masa aku sakit. (hahahaha. biasalah masa tengah emo, kan?
3) Aku pernah berharap dan berdoa supaya hidupnya tidak bahagia dalam kehidupan yang seterusnya. (jahatnya mulut! tapi, itu doa orang teraniaya)
4) Aku pernah berharap dia akan dilukakan lebih sakit daripada apa yang aku rasa. (hukum qisas)
5) Aku pernah memaki dia dengan sepenuh hati di dalam hati  mahu pun di luar hati. (kunci mulut, kalau marah, ambi wudhuk)
5) Tapi, lepas aku berjaya lalui semua sakit, aku gembira. (alhamdulillah)
6) Betullah orang kata: selepas rasa sakit itu, akan ada rasa bahagia dan sekarang aku syukuri kerana dengan adanya kesakitan dulu, aku lebih hargai gembira aku sekarang. (Syukur)
7) Sekarang, aku berharap, jiwa aku bersih dari dendam yang tiada sudah. (Jaminan untuk hidup tenang)
8) Aku belajar untuk memaafkan. ( Memaafkan tidak bererti kalah, tapi memaafkan adalah orang yang memang sebab berjaya kawal perasaan.;D)
9) Pesan aku untuknya: belajar untuk menghormati dan menhargai perasaan orang lain. ( Nilai murni;D)
10) Lastly, Jangan risau, aku sudah tidak berdoa seperti mana dalam senarai 1-4 dan buat perkara no-5 tu, aku sudah berhenti untuk berdendam. ;D




2 comments:

  1. Mmg sakit bila terluka... perkara 1-4 mmg selalu je bermain dlm pikiran....

    ReplyDelete
  2. Huih, marah betul bunyinya kak. Sabar~ Hehehe. Just wait for karma to come and eat that person alive. :)

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...