Monday, 27 June 2011

Tips hilangkan bosan


Kali ni, aku rasa betul-betul sesak nafas. Bosan tahap dewa. Kalau dulu, aku jarang boring walaupun tiada kawan untuk berbual tapi, sekarang ni semakin mengada jiwa aku. Jiwa kacau betul. Haih!! Tengok tv pun boring, makan lagi la. Lepas tu, aku goggle cara untuk gembirakan hati aku. Cari punya cari, Finally, jumpa juga. Lepas baca saja, aku ketawa. Oh, terhibur hati aku.;D. Okay, jom layan cerita yang buat aku ketawa sendiri tu.;D

1) cium isteri


Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami: 
Isteri :Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu? 
Suami :Kenapa? Isteri :Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah mereka. Kenapa abang tak buat macam tu? 
Suami :Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?




sumber: Siolon: KLIK SINI


hahahaa....tercuit betul hati aku bila lepas habis baca lawak ni..;D. Kalau suami aku begini, haihh! merajuk aku 24 jam.hihi


2) Pak pandir menunjukankan kepandaiannya


Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye.Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul t*** yang masih panas. Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul t***.Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.
Pak pandir tengok ngan lebih dekat t*** tersebut, lalu dia berkata, 'Bentuk macam t***...' Lepas tu dia pegang pulak t*** tu, lalu dia berkata, 'Lembik...macam t***..' Lepas tu dia ambik sikit t*** tu lalu dia hidu t*** tu, lepas tu dia berkata, 'Bau macam t***.' Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan t*** tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk menjilat sedikit t*** tersebut. Sebaik sahaja dia menjilat t*** berkenaan dia pun menjerit.... 'MEMANG t***! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!!!

Sumber:Siolon: KLIK SINI

hahaha.. aku geleng-geleng kepala. ketawa. Tapi, dalam hati kesian pak pandir. Aku berharap, pak pandir hanyala satu kisah, bukan wujud dalam dunia realiti? Dari kecil lagi, aku dibiasakan dengan kisah pak pandir yang dungu dan lurus bendul. mmm...




 Ni ada lagi satu cerita: 


3) Pak Pandir beli handphone


Pada suatu hari,ada seorang yang kaya raya tapi buta teknologi namanya Pak Pandir, datang ke Kuala Lumpur. Ia berasal dari sebuah daerah yang sangat terpencil jauh di dalam hutan. Ia datang ke sebuah kedai handphone. "Saya mahu beli handphone yang paling baru, mahal dan canggih", katanya dengan nada sombong. "Ini encik, handphone yang encik inginkan...tapi wang encik cukup ke?", tanya pemilik kedai tidak yakin.

"Ini duit tiga ribu", jawab Pak Pandir. "Tapi handphonenya tak boleh hidup pun?" marah Pak Pandir. "Oh, encik perlu beli sim card ... baru boleh guna". "Saya beli sim cardnya" jawab Pak Pandir. Tak lama kemudian, urusan mereka pun selesai dan Pak Pandir kembali ke kampungnya.

Sesampai di kampung, handphonenya tak boleh digunakan, Pak Pandir rasa marah dan segera pergi ke Kuala Lumpur semula.

"Awak tipu saya ya!!!Handphone saya tak boleh buat panggilan!!!!!!!!!!" marah Pak Pandir. "Oooooo......mungkin tak ada signal encik".
"Saya beli signalnya sekali. Kalau jual handphone jangan lupa jual signalnya sekali"

Sumber: Lawak lucu: KLIK SINI

Sekali lagi. Pecah ketawa aku. Nasib baik lah, rumah bertutup, kalau tidak, takut jiran sebelah ingat aku sudah gila sebab ketawa seorang-seorang;D


Nota: kalau kamu senasib dengan aku, cuba kamu klik link yang aku bagi tu..hihi..lepas tu, boleh lah kamu layan...;D

3 comments:

  1. Hahaha. Si Pak Pandir juga la yang paling manang. Adeh.

    ReplyDelete
  2. HAHAHA! Hampir semua lawak tu [+ di laman Sioloon tu] sudah pernah aku baca.. Cuma ada ubah sket2 ja, ehe. Paling lawak yang kek hari jadi tu.. Siot, muahua3! XD Lawak yang hamper2 nda aku paa'm ialah lawak #1 tu, cium isteri.. Amik masa eh mau faham.. Hahaha XD

    ReplyDelete
  3. fadzm:mmg la dia plg hebat ba..;D

    samizul:hahahaa...lmbt pick up tu klu gitu.x fhm.aku baca, terus fhm.hahahaha;SD

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...