Sunday, 17 July 2011

kesian laki aku

Aku pelik. Selalunya, kalau aku tinggal sendiri, aku rasa masa tu paling lambat bergerak. Sampai aku rasa mahu hentak-hentak jam tu supaya cepat bergerak. Aku berlama-lama di bilik mandi pun, masih juga lambat untuk petang, malam dan esok.

Tapi, bila ada teman, terutamanya suami, masa tu bergerak sangat cepat. Padahal, rutin aku macam biasa juga. Bangun, masak, makan, tengok tv dan bercanda riang. Ada aktiviti yang kita tidak perlu bagitahu dalam blog. Takkanlah mahu berak, kencing, cuci piring pun mahu bagitahu.

11.25 am. Makin aku berdebar. Di belakang aku ni, Suami sibuk siapkan kerja sekolah. Tahniah sayang, mudah-mudahan cepat dapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang. hihih. Petang nanti, baliklah dia. Kali ini, mahu dia balik awal sikit. Aku risau bagai tidak kena macam last week bila dia balik jam 11 pm dan sampai rumah jam 2.53 am. Kerja gila macam ni. Cepat-cepatlah aku dapat pindah tinggal sama-sama dengan dia. Tidak perlu dia datang ulang-alik lawat aku. Kesian laki aku.

Malam tadi jalan dengan suami, sempat lagi ambil gambar. 

Dia, kalau barang komputer memang suka ^_^

aku sengaja ambil gambar begini untuk bagi sama warna inner dan baju dia.haha

ops, belum sedia lagi sudah klik.klik. Muka sudah pucat sebab berjalan sampai malam.
Lebam di mata kembali datang bila sudah lama tidak pakai garnier light.

Sandal bunga-bunga ^_^


5 comments:

  1. bah ble ikut contest suda tu sandal!!

    ReplyDelete
  2. kak kalau laki ko p kucing naik apa?flight ka?kesian jg dia tu tiap2 minggu dtg kan?doa2 jak kita supaya cpt2 kamu duduk serumah ..amin~

    ReplyDelete
  3. Ohh weekend wife ka ni. ramai skrg begini kan. my sis pun bjauhan ngn hubby dia

    ReplyDelete
  4. aima:haaaa..ya, blum dpt dipos lagi ma..nnti ku pos;D

    arina:dia drive keta dik.dulu, pki bas, sandi betul.skrg pakai keta ok sikit la.klu x ada program di sekolah, dia dtg la 2 kali sebulan. tapi, bulan ni dia dtg tiap2 minggu;D AMin dik.mudah2an;D

    mikko:hihih...cumil kak kono tu.;D iseyman..tq bebeh;D

    cinoi: ya noi, weekend wife ba ni.duina, kesian jg sis ko noi.fhm aku tu perasaan dia;D

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...