Saturday, 16 July 2011

Teringin punya pasal

Malam tadi, masa kemas dapur tiba-tiba teringat sesuatu. Terbayang kesedapannya. Teguk air liur, tutup mata. Abaikan.

Pura-pura sibuk. Ambi wudhuk, solat. Lepas solat, masih ingat juga. Kol adik di kampung. Menyibukkan diri lagi. Tapi lepas bertelefon, masih terbayang lagi. Gila!

Tengok jam baru jam 8.15 pm. Mesej suami, dia kata, kalau aku mau, kena tunggu 3 jam baru dapat rasa. Hadui. Penyeksaan betul. Dia kata, pergi cari di luar. Tengok di luar, tidak ada.

Pakai tudung. Pakai t-shirt dan trackshirt pun jadila. Start enjin. Suami pesan: hati-hati jalan.

Dengan semangat berkobar-kobar, pergi juga cari pakai kereta. Tidak pernah serasa teringin macam tu.

Bila sampai, dem. Parking tiada. Pusing sampai 2 kali. Mahu keluar, check2 aku terpakai selipar jepun yang bersaiz 10 lbh besAR dari kaki aku. Haih!


Tapi, kerana teringin, aku keluar juga. Peduli apa aku. Kaki aku.

Cari-cari dan dapat.  Yes.

Alhamdulillah. Dapat juga. Rasa kesedapannya.

Maaf terbalik

Ya, ini dia kesedapan yang dicari.

Teh.

p/s: aku minum dengan perasaan paling hiba tiba-tiba bila dapat minum teh susu.

4 comments:

  1. hahaha, sanggup lg tu. eh, mengidam...?

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHA..bara ti yan jono..suspen bana pan kak..laju2 jono pan aku moso ni,kabak2 diam atai..sopo pala TEH SUSU..bara ti sik ngidam jono..haha..

    ReplyDelete
  3. hanjila:naaa...aku pun x tau ni dik mo kasi klasifikasi kpd mengidam ka z.x pernah aku teringin mcm tu smpi mlm tu jg mau minum.;D

    aima; amin klu ada isi ma..tiba2 ja begini..hihi

    arina:hahahaa....terati nu dik, boi jo aku meli teh tu,terus aku buat teh susu.dokon 10 taun nia bei kereso.hahahha

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...