Tuesday, 30 August 2011

cerita 1 Syawal

1 jam lagi 1 Syawal akan berakhir. Hmm. Dari semalam suami suruh aku update blog. Kesihatan aku agak terganggu sebenarnya. Balik ke Labuan naik feri express memang buat aku rasa mahu muntah dan pening sepanjang hari. Berdenyut-denyut rasanya. Bila sudah lama tidak naik feri, ada macam-macam perasaan ada. Tapi, untuk menjimatkan kos, memang bagus naik feri ni cuma tahan sajalah dilambung ombak.

Seharian meraihkan aidilfitri dengan keluarga suami. Senak perut dibuatnya walaupun makan hanya sedikit. Habis diet sebulan dan kolestrol bertambah-tambah dengan kari, lemang, daging, air manis dan kek segala. Lepas balik kuching nanti, aku kena on diet semula. kononlah. Kalau dapat bertahan sebab nanti, ada jamuan ramah tamah raya lagi di sekolah. Mana tahan kalau tidak makan. Lainlah kalau aku tidak datang. For sure, aku tidak akan terliur tengok makanan tu semua, kan. Tapi, mahunya Guru Besar marah aku kalau aku tidak datang. Susah. Jadi, aku tidak mahu cuba-cuba. Cari nahas.

Tadi, mengalir juga air mata hawa masa telefon mama di kampung. Angah pun belum balik lagi jadi, 2 orang anak perempuan mama a.k.a orang kuat untuk buat kerja masa raya tidak ada memanglah buat mama pun nangis juga. Sayu hati bila dengar mama nangis. Ya, itulah kasih sayang mama yang tidak terhingga. Walaupun tanggungjawab menjaga aku sudah beralih tangan kepada suami tapi kalau sudah namanya mama, tetap mama juga. Dia tetap ingat anak-anaknya yang jauh dari mata. Hmm.. Lap air mata.

Sebelum 1 Syawal berganti kepada 2 Syawal, aku ambil kesempatan untuk susun sepuluh jari, minta maaf kalau ada isi penulisan aku dalam blog ni buat kamu terasa. Kadang-kadang aku menulis terlalu ikut kata hati dan kurang peka kepada hati orang lain. Maafkan aku, ya. Semoga aidilfitri bawa seribu kegembiraan untuk kamu semua. ^_^

Oren ^_^

3 comments:

  1. miyoko:salam aidilfitri juga;D maaf zahir n batin;D

    ReplyDelete
  2. aiseh.. set oren ka ni tahun sis?/ ^_^.v..

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...