Wednesday, 24 August 2011

cuba yang lain: percuma modem maxis

Dalam keserabutan untuk menyelesaikan pelbagai hal sebelum meninggalkan bumi kenyalang buat sementara, aku sempat juga buat experimen untuk 2 hari ni.


Eksprimen yang aku maksudkan ialah aku cuba pakai Maxis Broadband bermula malam ni dan sekarang pun aku tengah guna modem maxis ni. Mungkin nasib aku agak baik hari ni bila masa aku pergi supermarket tadi, ada booth maxis yang tengah bagi offer free modem maxis broadband untuk kakitangan awam. Aku tidak yakin sebenarnya dengan maxis ni sebab adik aku pernah pakai maxis last year dan performance maxis  tidak menyeluruh. Ada sebahagian tempat saja yang dia boleh cover line.

Tapi, oleh kerana aku sudah semakin fed up dengan broadband celcom yang makin hari makin bikin panas, aku cuba la pakai maxis ni. Perkara yang buat aku tertarik untuk cuba sebab lepas mereka isikan borang dan daftarkan kad tu, aku dapat bawa modem ni balik rumah tanpa bayar apa-apa. Kemudian, aku diberi masa 7 hari untuk guna dan andai kata aku tidak berpuas hati dengan servis maxis ni, aku boleh kembalikan modem ni semula kepada maxis. Okay, aku sahut cabaran.



Kelajuan boradband ni adalah 7.2 Mbps berbeza dengan celcom yang aku ada sekarang. 2 tahun 6 bulan yang lepas, celcom punya kelajuan 3.6 Mbps tapi dalam bulan 8 ni, ada upgrade kepada 4 something. aku tidak berapa nombor belakang tu. Tapi malangnya, ia tetap lambat dan selalu buat aku marah. Maxis punya limited download ada 3 g dan lebihnya celcom 5 g.

Sekala-sekala ada juga line maxis ni bertukar jadi biru dan yang lainnya berwarna torquise melambangkan ia sedang available untuk digunakan. mmm..

Tengoklah sehingga tengah malam dan esok, kalau line masih okay, boleh terminate celcom tapi kalau esok rasa tidak puas hati, aku akan kembalikan modem ni.


1 comment:

  1. sy guna maxis skrg...sy rsa maxis best compare clcm n dg..mgkn jua la tgk tmpt...tp bru2 ni p genting laju gila ni...while dg n clcm x line lgsg...tp dr segi harga kn clcm lebh murah...rm70 for 5gb (clcm) while rm50 for 1.5gb (maxis)...hehe

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...