Sunday, 7 August 2011

Hilang 1 kg bukan sebab suami jauh

Genap seminggu berpuasa untuk hari ni. Alhamdulillah, berat sudah berkurang kepada 1 kg. Ehem. Itu berita baik untuk aku. Tapi, aku sasarkan berat aku turun lagi kepada 4 kg. Ada 3 minggu lagi  untuk berusaha. Aku pilih bulan puasa sebab bulan puasa ni, aku punya daya ketahanan kuat sikit berbanding dengan bulan-bulan lain. 

Mungkin sebab bulan puasa ni, syaitan kena ikat jadi, iman aku pun kuat untuk menahan nafsu makan yang boleh menaikkan berat badan. Kalu bulan biasa, melantak makan 24 jam selagi ada makanan. Aku selalu makan sikit tapi suami kata: makan sikit pun tapi berisi juga. hahaha.
Ni gambar 2 minggu lepas ^_^
 Misi adalah mendapatkan berat dan shape seperti ini..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Tahun 2006. Masa ni berat 46 kg ^_^ 
Semoga aku berjaya.^_^. 
Dan masa surf tenet tadi, terjumpa dengan offer dari mika deal yang ini.



Buntang mata melihat RM48 dari RM1200. Tapi, malangnya offer hanya valid di Mid valley dan Damansara Utama. Maka, aku di Kuching, jadi, berangan sajalah. Aku sudah cek kalau ada offer di mika deal  Kuching. Tapi tidak ada pun. Yang ada hanya ini:

oh, tidak. Aku menanti pulang ke Sabah untuk pergi ke 1Borneo dan makan steamboat  di sana.

Aku pejam mata. Tidak apa. 

Biarlah aku masih terus dengan prinsip sendiri. Percaya pada teknik menurunkan berat badan dengan menggunakan teknik kurangkan makan berlemak, berkarbonat dan berkalori. Lebihkan makanan yang berkhasiat, penuh protein dan berkalsium

Dari dulu, itulah yang aku amalkan. Alhamdulillah, tahun ni umur 29 tahun, berat masih lagi di tahap normal. Jeans bersaiz 26 masih lagi muat di pakai cuma, aku kena bersedia untuk hadapi revolusi pinggang membesar bila sudah pregnant nanti.^_^. 

No comments:

Post a Comment

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...