Wednesday, 17 August 2011

Luahan hati cikgu bila anak murid buat blog

Memang bagus bila dapat share link blog dalam fb. Selain dapat trafik tinggi, ada lagi pengaruh lain yang boleh diperolehi.

Pengaruh lain yang aku maksudkan ialah sudah ramai anak-anak murid aku yang buat blog sendiri. Bila aku klik blog mereka, majoritinya buat blog tu awal julai dan ogos ni. Amboi, bukan main lagi bercakap pasal cinta dalam blog. Padahal baru 12 tahun. Okay, aku faham, Cinta monyet memang indah. Sangat indah sebab masa ni segalanya nampak comel sebab belum lagi fikirkan macamana mahu makan makan dan minum isteri / suami/ anak bila sudah kahwin.

Perkara ni mula berleluasa tanpa sempadan bila seorang daripada geng budak-budak ni add aku dalam FB dan dalam FB tu ada link blog ni. Di sekolah, budak-budak ni siap tanya aku pasal blog segala. Aku tidaklah pula terfikir yang mereka pun akan buat blog juga. Selepas seorang tahu dan buat maka, geng sekepala yang lain pun mulalah buat juga. Sudah namanya geng kan, jadi, tidak genglah kalau tidak ikut perkembangan si kawan tu. Amboi. Amboi. Amboi berkali-kali.

Aku bukannya apa, aku suka dengan revolusi teknologi yang hanya di hujung jari ni. Suka bila ramai anak murid yang celik IT. Aku tidak kisah bila mereka buat blog sendiri. Itu sudah bagus sebab mungkin boleh melatih mereka buat karangan lebih baik di dalam UPSR. Mungkinlah! Cuma, yang aku kurang berkenan bila yang dipost dalam blog tentang i love u, u love i, i minat u, i suka u, kecewanya i bila u tak layan i tadi dan bla..bla..bla..

Perasaan macam tu memang natural. Semua orang pun alami dulu. Cuma, dulu tidak adalah dunia siber macam ni. Yang ada berutus surat saja. Aku faham perasaan mereka bila dikelilingi budak-budak lelaki yang macho dan bermuka tulus mulus. Haruslah ada rasa wah, hensemnya kau!. Aku sudah lalui benda tu semua. Memang asyik.

Tapi, aku  mahu jelaskan di sini wahai anak-anak didikku yang tersayang. 25 hari lagi UPSR. Tolonglah fokus dengan UPSR. Kejayaan tu di tangan kamu. Cikgu-cikgu sudah give all out dengan kamu. Kalau saja cikgu-cikgu  boleh bagi otak kami dengan kamu masa jawab soalan tu nanti, memang kami bagi. Tapi, itu semua mustahil. Jadi, untuk jadikan mustahil kepada tidak mustahil, tolong lupakan dulu perkara yang lain terutamanya cinta sayang kasih rindu kamu. Kalau sudah tidak tahan sangat, bagus tidak payah hadir exam UPSR nanti. Peratus keputusan sekolah pun tidak terjejas.

P/S Sila komen kalau ada yang punya cinta monyet dari sekolah rendah sampai sekarang masih bertahan..^_^

sumber: google

6 comments:

  1. ehem,ada dulu kak,tapi... tapi... tapi... silap dia bila si Aki telampau nakal.. ^_^.v.. si Aki jajal betul ba dulu..

    ReplyDelete
  2. hahaha , dak2 skang lebey maju dr kite . hehe

    ReplyDelete
  3. hehe no komen coz cinta monyet ku bertahan 6 thun ja...klu ada la cinta monyet yg mmg kekal sy salute oooo...:D

    ReplyDelete
  4. erkkk...saya x pernah bercinta monyet i think.. minat2 mcm tu jak..ss org cakap..hihi xda org minat kat farah..

    ReplyDelete
  5. aki:rupanya ko nakal dulu kak.ihihi..kedapatan sdh;D tp, x apa, cinta skrg lagi mantap;D

    lala: ya betul.bukan main lagi hebat dorg.

    virgo:ok, itu sdh bagus tu.6 thn berthn;D

    farah:hahahaha...lama sdh aku x dgr perkataan ss tu farah.hahaha

    ReplyDelete
  6. waa..budak2 lagi sdh ada blog,punya advanced....seingat sy,sy start bblog tahun 2006 sis...suma pun psl cinta2..knapa la budak2 klu wat blog x abis2 tntg cinta kn kak..haha....

    anyway,mmg advanced mereka tu..hhuhu..

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...