Monday, 1 August 2011

Tips elak bibir kering guna vaseline

google

Bulan puasa ni, selalunya ramai  yang bermasalah dengan bibir kering.  Hal ni akan jadi lebih teruk kalau kamu suka  jilat bibir kamu. Makin tidak cantik dan keringlah bibir kamu. Jadi, kamu nampak gambar di atas  kan, itulah vaseline yang  boleh bantu kamu untuk elakkan kekeringan bibir bukan saja selama berpuasa tapi juga bila-bila masa.

Vaseline ni merupakan teman setia aku. Selalu ada dalam beg sebab ia ada multifunction. Misalnya, kalau malas pakai lipstik, aku akan sapu vaseline saja di bibir dan bibir akan lembab selalu. Sebelum pakai lipstik pun, aku biasakan sapu vaseline dulu untuk jadikan warna lisptik lebih cantik dan tahan lama.

Bukan saja di bibir, mana2 bahagian badan seperti siku, lutut dan jari yang kering pun boleh guna untuk sapu. Kadang-kadang kalau muka tiba-tiba mengelupas, aku akan sapu juga vaseline ni untuk lembabkan tempat tu. Tidaklah orang nampak aku macam ular bertukar kulit. hihihi.

Harga vaseline ni murah saja dalam RM 4.80. Aku selalu beli di guardian atau watson. Kamu boleh la beli vaseline ni dan gunakannya untuk memastikan bibir kamu tetap lembab sepanjang berpuasa. Tapi, jangan lupa minum banyak air putih sebelum esok hari berpuasa, okay. 

Dan, lagi satu, malam nanti sapulah madu di bibir kamu. Ia boleh bantu bibir lembut, lembab dan cantik kalau kamu amalkannya. Sebelum cuba amalkan tips ni, aku selalu berfikir yang semut akan hurung bibir aku tapi, sangkaan aku meleset. Rupanya semut tidak hurung madu pun. ^_^. 

Hasil pakai vaseline sebelum pakai lipstik ^_^

9 comments:

  1. aku pun pakai vaseline ni..
    kalo mo tidur msti sapu ni..
    sbb bbir aku ni jnis kering gila gila ni

    ReplyDelete
  2. semut tak hurung madu asli... unik kan..

    ReplyDelete
  3. mm miko:ya, bagus jg ni, kena pakai sblm tidur.bibir lembab jadinya esok hari;D

    chempaka sari: ya, itulah keunikan madu asli;D

    ReplyDelete
  4. Haa,si Aki bibir kering,buli pakai juga ka ni?? :-p

    ReplyDelete
  5. wah..nda pernah membelinya..haha..
    tp pernah memintanya dr kwn try sekali dua mcm tue..(nda malu)haha
    selalu pakai lip balm sbb bibir selalu kering..adui..

    ReplyDelete
  6. ya..ni bagus tuk kulit kering kak misya,sy pun pkai jg ni..ada jg vaseline yg khas tuk lips kan,tp sy prefer yg ni sbb lg murah n besar.hehe...

    ReplyDelete
  7. wah..tips bguna nih.. bibir aku mmg jenis kering dan merekah..huhu~~

    ReplyDelete
  8. thanks coz visit my blog,,, dah xbnyk damerah dier :) neway kmsalam model

    ReplyDelete
  9. aki: ya ko pun blh pakai juga ki.;D lelaki pun kena jaga juga tu bibir.krg x ensem klu mengelupas.hihi

    echa:ba, belilah ba dik.,murah jak tu,;D utk bibir yg kekal cantik bah;D

    Azean: samalah, yg ini besar n murah.;D hihi.jimat duit lagi;D

    elnino: klu mcm tu, blh la beli vaseline ni;D

    perth: u r welcome.model kata waalaikumsalam;D

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...