Thursday, 22 September 2011

belum selesai

GOOGLE


Mulanya, aku berharap untuk dapat menyelesaikan 2 kerja dalam satu masa seperti yang aku sudah catatkan dalam entri semalam. Tapi, tanpa kemahuan aku, 2 kerja menjadi 4 dan ianya buatkan aku tarik nafas untuk bertenang tanpa henti dan berharap semoga tuan besar aka big boss tidak dengar akan hembusan nafas aku yang seperti semput. 1 laptop dan 1 komputer di atas meja. Sekejap aku beralih guna laptop, sekejap pula guna komputer. Eh, macam wanita besi yang sebenarnya bukan besi.

Aku cuba untuk mengaku dalam hati yang aku boleh sempurnakannya seawal yang boleh. Okey. Nampaknya, misi aku gagal. Mungkin kerana taktik yang agak lemah ditambah lagi dengan masalah-masalah lain yang membuatkan kerja tidak berapa menjadi. Padahal, aku sudah sematkan dalam hati, aku boleh. Tapi, ia hanya imaginasi.

Bertemu klien seperti yang aku janjikan, itu sudah beres. Mendengar dan membuat pernyataan yang paling ringkas supaya dia lebih faham kerana umur setahun jagung seperti dia yang baru mengenal cinta belum tentu sudah arif apa itu erti cinta. Pedulikan. Kemudian, aku siapkan buku program yang akan digunakan esok dan kerananya aku sampai di rumah jam 2.45 petang. Dan,ada  2 perkara yang secara tiba-tiba jadi tugasan aku itulah sebenarnya yang masih belum selesai. Seperti kata mereka, aku akan jadi AJK buku program secara TETAP DAN BERPENCEN selagi aku berada di sini. Hmm... mungkin dan mungkin tidak. 

'TODAY I STAY HERE, NEXT DAY, IM NOT SURE'.

Penangguhan 2 kerja  akan membawa kepada hari isnin. Aku mahu berharap agar masa tu cepat berputar dan aku dapat kelegaan dengan seadanya. Kerana sebenarnya ada 4 kerja lagi minggu depan yang juga 'urgent'. Selamat bekerja dengan tabah hati. Mudah-mudahan semuanya usai seperti yang dirancang dan dimahukan.


No comments:

Post a Comment

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...