Sunday, 25 September 2011

darah



Dalam kelansungan hidup. aku selalu percaya setiap keindahan akan diuji dengan keburukan rupa sesuatu kejadian yang tidak akan dapat digambarkan oleh mata kasar manusia. Kalaulah saja, aku boleh memastikan keindahan itu akan berlansung begitu saja tanpa ada yang mampu menukarnya menjadi tragedi ngeri, mungkin aku adalah insan terpilih yang punya keupayaan itu. Cuma, sehingga sekarang ia hanya imaginasi yang terlalu tinggi untuk digapai oleh manusia seperti aku. Dalam perlakuan bila melakukan kesilapan, aku hanya mahukan kemaafan. Sesakit manapun aku, kalau saja ada kemaafan, jiwa aku yang bukannya sekeras mana pun akan lembut juga. Aku punya hati sensitif yang bila kamu hirisnya, ia berdarah dan darah akan terus mengalir sehingga kamu jugalah yang menghentikan darah itu. 

3 comments:

  1. kak misya,bsabar lah atas segala dugaan yng melanda...kita tabah saja ya..=)

    ReplyDelete
  2. Yin and Yang... Setiap perkara adalah seimbang.. n Kakak,biarpun kakak cakap kakak sensitif,tetap si Aki nampak kekuatan kakak..

    ReplyDelete
  3. Bilamana sesuatu kesilapan diakhiri dengan memilih jalan penyelesaian terbaik, didahulukan dengan ungkapan maaf, sesungguhnya kesilapan itu akan dapat dipadam dengan tenang dari kotak memori. Cuma, jangan diulangi kesilapan itu. ;)

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...