Saturday, 10 September 2011

I have no tears > there is only pain


sumber gambar

Sakit, selalu datang tanpa diundang. Melenyapkan kesihatan yang baik. Menukar wajah gembira kepada hiba. Aku benci bila sakit begini. Sadis, sendiri mengharung perit. Lemah bagai tiada nafas lagi. Si dia yang jauh, risau. Tapi, apalah daya kalau jarak menyukarkan dia menghulur tangan mengusap air mata.

 Sabarlah.

Aku hanya berharap setiap sakit ini dapat menghapus dosa. Memberi satu rasa bahawa tiada manusia yang kekal sihat bahagia. Kalau lah saja selepas sakit ini, ada berita gembira, aku mengira untuk sujud syukur pada-Mu Ya Allah. Aku yakin, setiap kesusahan ia diiringi kesenangan. Dan, aku menunggu hikmah sakit ini untuk tersenyum dengan kegembiraan. Amin.

No comments:

Post a Comment

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...