Monday, 12 September 2011

Nasi banjir


Nasi berulam kuah seperti banjir belum surut. Makanan rutin yang jadi santapan aku keseorangan. Bila mama tahu, mama selalu pesan, masak sayur juga biar sihat tubuh badan. Pesan mama lagi, jangan makan maggie, sosej, nugget dan fishball banyak sangat. Tidak bagus untuk kesihatan.

Aku kata: aku masak sedap-sedap pun, aku makan seorang tetap seleranya tetap berbeza bila makan beramai-ramai. Makanan yang tidak sedap pun, kalau dimakan beramai-ramai, boleh habis juga dan silap-silap bertambah lagi.

Mahu atau tidak, aku masak begini dan inilah aku rasa paling instant selain daripada mee instant! Dua dalam satu, masukkan nasi dalam kuah ikan rebus. Baca doa dan makan. Aku sudah terima rutin begini. Masak seringkas yang  boleh untuk isi perut agar kudrat empat kerat dapat dibanting semula. Ada masanya, sebak juga di dada bila menyuap nasi tapi, ya, aku selalu bermonolog, aku kuat, tabah dan selalu bersemangat.  Chayo- chayo. Ya kan saja, walau dalam hati berkata penipu.

Doa aku, tahun depan, tiada lagi nasi banjir begini. Aku mahu bersedia menjamu selera dengan pelbagai juadah bersama si dia.  Biar makan ikan masin saja asal kami berdua atau sikit masa lagi boleh bertiga. Hmm.. amin. Itu doa dari sudut hati paling dalam.


5 comments:

  1. aiiiyooo.. sy berair liur tengah malam nampak..
    lapar....

    ReplyDelete
  2. amin.. tapi,sedap juga ba nasi banjir skali skala kak.. :-p

    ReplyDelete
  3. Amin !!! ...

    Wish your dreams come true dear :)

    ReplyDelete
  4. lilie:hahahaa....duiiba, pigi makan;D

    aki:tq ki.amin dik. mudah2an la makbul;D

    pink:tq dear.amin jg. moga berkat doa kamu;D

    ReplyDelete
  5. waa..mmg sedap ni kak misya..huhu..

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...