Monday, 31 October 2011

Nenda

Aedes. Ada cerita di sebalik nama cantik ini. Nenda aku pernah mengalami sakit teruk gara-gara jangkitan dari si cantik manis ini. Hampir 2 minggu, nenda ditahan di hospital kerana demam teruk hingga dia tidak lalu makan dan minum, lemah dan seperti tidak punya kudrat lagi.

Mujurlah, Tuhan masih beri ruang dan peluang untuk nenda aku sihat semula selepas bertarung begitu lama menhadapi sakit demam ini. Aku yang berada jauh di perantauan hanya mampu mengirim doa agar dia sihat walafiat walaupun umur nenda aku sudah hampir 80 tahun. Al-hamdulillah, sehingga sekarang, aku masih ada nenda. Moga saja umur dia dipanjangkan dan aku dapat ketemu lagi dengan dia pada hari percutian aku nanti.

Implikasi dari insiden nenda, aku menyukai dengan lawan web ini   klik > Jom Ganyang Aedes


[info sihat]

Aku sudah pun mencuba soalan quiz yang berkaitan dengan Aedes.


[ Info sihat ]

Termasuk juga link ini > PENYAKIT DENGGI.


Mari kita ganyang Aedes kerana bagi aku, hidup yang hanya sekali ini perlu dijalani dengan penuh bahagia. Lebih baik sediakan payung sebelum hujan. Mengelak lebih baik daripada mengubati.

No comments:

Post a Comment

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...