Monday, 7 November 2011

Masa depan

[Google]


Memikir kemenjadian hidup pada masa sekarang membawa aku merenung apa jadinya kehidupan aku pada masa akan datang.  Tahun ke tahun, umur aku semakin meningkat dan aku juga selalu berharap agar aku beroleh peningkatan untuk mendapatkan kualiti hidup yang lebih baik dan konsisten. Antaranya: transformasi yang sedang aku bentuk pada  tingkah laku  aku ialah supaya  ia akan menjurus kepada perkara yang positif. Untuk lebih menjamin keberhasilan yang baik-baik saja juga, aku cuba berhalusinasi yang aku sudah berjaya mendapatkan apa saja yang aku mahu dalam hidup aku. 

Dalam konsensus aku dan si dia, sudah tentu kami akan masukkan rumah dan anak di dalam senarai target untuk mendapatkan hidup yang bahagia dan sempurna. Rumah yang cukup sederhana dan anak yang soleh dan solehah adalah angan-angan yang sangat indah. Penghapusan semua hutang juga adalah satu kemestian moga-moga tiada lagi perhitungan tentang itu bila sudah berada di lokasi hari penghakiman seluruh umat manusia kelak.  Kemudian, menjejakkan kaki ke Tanah  Haram bersama si dia, sujud mensyukuri nikmatnya hidup. Malah, aku juga berharap agar aku mampu untuk meninggalkan sesuatu yang setidak-tidaknya boleh menambah pahala aku walaupun jasad aku sudah hancur dimamah bumi. 

Untuk itu, aku masih fikir-fikir, apa yang akan aku sumbangkan bagi memenuhi hajat ini? Dan, ketika aku berimaginasi positif seperti ini, aku masih mahu mencerminkan setiap pencapaian yang telah berjaya aku genggam sehingga kini. Yang jelas, sudah ada dan yang tidak jelas ada beberapa perkara lagi.

 Ya Allah, ku mohon, permudahkan semua urusanku, suamiku dan keluargaku. Tanpa rahmat dan hidayah dari-Mu, mana mungkin kami akan mendapat apa yang kami angankan. Limpahkanlah rahmat-Mu terhadap kami, hamba-hamba-Mu yang serba daif ini. Amin.

1 comment:

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...