Tuesday, 15 November 2011

Nekad

Sungguh-sungguh aku jelaskan tentang jawapan aku. Itulah jawapan paling jujur dari hati seorang srikandi. Bukan aku tidak mahu bertimbang-rasa tapi, bagi aku tiada apa yang dapat aku timbangkan kalau perkara itu tentang kejujuran. Aku mahu menjaga setiap helaian bunga yang aku sudah tanam dengan penuh hati-hati. Sudah-sudahlah dengan setiap insiden ketidakjujuran yang ada pada masa lampau aku. Aku percaya pada karma tetapi ada masanya aku kurang jelas, kenapa kebaikan dibalas dengan kejahatan. Jadi, untuk menjawab soalan aku sendiri, aku ambil seringkas ini bahawa, hidup ini adil, bukan hidup namanya kalau asyik bahagia saja. Itu hanya ada di syurga iaitu bila mana waktu itu kelak, aku mahukan ke Kota London dan aku terus ada di tepi bangunan Eiffel. Oh, tentu seronok. Eh, anganku sampai ke sini padahal motif utama catatan ini adalah soal kejujuran. Tanpa kepercayaan, akan pudarlah semua kemesraan. Aku nekad untuk terus jujur dan percaya. Noktah.

No comments:

Post a Comment

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...