Tuesday, 8 November 2011

Sadis


[Google]

Seperti yang aku selalu halusinasikan dalam penerusan hidup harian, aku selalu saja berharap supaya setiap apa yang aku angankan akan jadi nyata bila aku buka mata esok hari. Tapi, memang azalinya aturan alam bahawa apa saja yang menghembus nafas di muka bumi  ini sudah pasti akan menerima nasibnya sendiri.

Sama juga dengan aku, ada masanya aku akan menjalani hari-hari aku yang agak suram kerana gagalnya sesuatu yang aku mahukan untuk jadi benda yang maujud. Biarpun aku selalu menadah tangan, memohon untuk dipermudahkan semuanya tapi aku juga percaya ada alasan yang sangat logika untuk Tuhan kemudiankan permintaan aku.  Meminjam kata-kata ini:

Bila Allah cepat makbulkan doamu, maka Dia menyayangimu.
Bila Dia lambat memakbulkan doamu, maka Dia sedang mengujimu.
Bila Dia tak makbulkan doamu, maka dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu.

Bersangka baiklah pada Allah dalam apa jua keadaan. 
Kasih sayang Allah mendahului kemurkaan-Nya..



Jadi, mahu saja aku ulang-ulang kata-kata ini supaya ia menusuk dan terus terpuruk di dalam otak  dan jiwa aku. Aku tidak mahu ia hilang ke mana-mana kerana nanti pabila ia  tiada aku akan tercari-cari  lagi dengan hati yang rapuh. Kawalan jiwa aku masih belum cukup utuh dan teguh. Kerana itu, sampai ketikanya, aku juga meluluh dengan sendirinya. Sadis.


Cuma, harap-harap aku masih ada daya. Setidak-tidaknya untuk beberapa waktu lagi. Aku masih tidak mahu berhenti berharap. Aku akan terus berharap dan berharap sehinggalah ada sesuatu yang indah itu datang dengan sendirinya, maujud dan kekal membikin raga aku lebih nikmat dari sebelumnya. 

3 comments:

  1. i love every words of you kak misya...agreed with you, doa x smestinya akan d kabulkan pada masa itu juga, is pasti akn mgmbil masa..anyway, i hope that we'll always blessed of Allah sis..


    misss u kak misya!

    ReplyDelete
  2. tq very much yan. setiap perkataaan ilham dari Tuhan dik..;D selagi aku mampu mengolah ayat dan meminjam ilham ilahi selagi itu, aku menulis.;D amin dik, semoga semuanya dipermudahkan Tuhan;D

    ReplyDelete
  3. salam misah...ne aku DAYANGKU CT AZRIN... haha.. aku baru berjinak2 ngan blog..so need ur support, larling:)...

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...