Friday, 30 December 2011

Inilah rasa yang membikin aku mahu lari

GOOGLE


Aku tidak sangka, sebulan yang lalu aku agak lama menyendiri. Aku berhidup hanya  dengan  mereka-mereka yang selalu ada ketika aku susah dan senang. Usaha aku untuk melupa setiap kekalutan itu hanya mampu bertahan selama sebulan yang lepas. Hari ini, aku jejak kaki lagi dan kalut itu mula mengigit setiap nadi aku yang berdenyut. Ini sangat menyakitkan.

Aku mulai merasa berat kepala. Dan inilah rasa yang selalu membikin aku mahu lari dan tidak mahu berlama-lama di sisi dunia begini. Mata yang melihat dan senyum dan dilemparkan untuk aku, aku rasa ia umpama ada sesuatu di situ. Mata dan senyum itu bagai tidak ikhlas kerana ada cerita-cerita yang pahit telah aku jalani bersamanya. Prejudis sungguh aku begini.

Aku sedar, sekurang-kurangnya aku tidak boleh terus membuat pandangan seperti ini kepada mereka tetapi, setelah apa yang pernah aku lalui, aku makin tidak percaya dan serasa aku, aku tidak mungkin akan meletak apa-apa harapan atau dinding kepercayaan pada mereka lagi. Aku memilih untuk berada di dalam dunia aku sendiri. 

Biar begini. Aku harap-harap agar mereka-mereka ini tidak lagi terus menyakiti tapi aku tahu, tidak semudah itu perubahan berlaku dan seharusnya aku kena bersiapsiaga untuk menahan segala rasa bebal untuk entah ke berapa lama lagi. 

SABAR.

1 comment:

  1. Biarkan mata mereka memandang cumanya jangan di balas pandangan itu...kerana kita hanya ilusi dunia.( apa la aku cakap nie hehe )

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...