Tuesday, 6 December 2011

Terbebas

Keperluan untuk berwarna-warna dalam setiap episod harian selalu buat aku tidak alah untuk terus mengabdikan apa saja dalam lipatan momentom indah ceritaku.  


 Ketika melihat gambar ini, aku selalu tersenyum sendiri, perasaan itu hanya mampu difahami oleh mereka yang pernah sememori dengan aku.  Ia adalah momentom terkesan sepanjang kehidupan ini.


Berdekorasi dengan  pelbagai bentuk dan warna  sebenarnya selalu memberi ilham kepada aku  dalam bertatarias.  Di sini, aku terbebas untuk menolak dan menambah warna ikut rasa hati kecil yang selalu tulus.



Dalam kesibukan hari-hari aku, aku mencuba untuk terus sujud pada-Nya. Akan terpuruk hati ini kalau melupa Yang Satu itu. Tanpa Dia, malaplah cahaya di sepanjang  kelangsungan sedutan nafas hamba ini.


Ada tujuan aku dihidupkan, ada sasaran yang perlu aku tuju. Jadi, seharusnya, aku perlu berani untuk memberi penumpuan pada satu-satu yang paling penting. Keutamaan adalah paksi untuk aku terus berhidup.


                                                                         [ Berani ]


                                                                      [ Senyum ]


                                                                          [ Warna ]

4 comments:

  1. Aku suka betul tengok deko n kak. . Comel dan menarik:-)

    ReplyDelete
  2. reusha: tq very much;D

    arina: hihi.. ni deko suka2 hati ba na;D btw, tq;D

    ReplyDelete
  3. hai kak misya,

    dr gmbr dekorasi ni, sy tau kakak seorang yg kemas, teratur, ada prinsip sendiri. dan gmbr kahwin pakai baju tradisional tu mmg cantik. (:

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...