Thursday, 5 January 2012

Semangat tahun baru 2012


Semalam, hari pertama sebagai pembukaan semester baru untuk sekolah dan aku juga boleh anggap ia sebagai langkah baru untuk kerjaya aku lebih baik. Mudah-mudahan saja harapan aku itu betul dan logika pada akal yang waras. Sekembali ke rutin begini, aku akan berdepan semula dengan sesaknya jalan raya, nakal dan baiknya murid-murid baru dan lama, berlambaknya kerja yang perlu, harus dan wajib dilakukan tanpa ada apa-apa alasan. 

Fenomena sistem baru gaji masih lagi jadi persoalan terutamanya penilaian SKT berdasarkan prestasi kerja. Agak-agaknya berapalah sangat yang aku dapat? Aku sekadar membuat kerja aku sebaik yang aku mampu, berusaha memperbaiki diri dan kerjaya aku saban hari dengan penuh komited dan hanya berdiam bila-bila aku tidak suka tanpa ada ulasan lebih dari aku. Aku suka begitu walaupun aku disarankan untuk lebih suka membuka mulut kalau-kalau aku tidak suka. Kadang-kadang aku mahu bersuara tapi, ada satu perasaan di dalam diri yang beranggapan, bersuara pun belum tentu akan didengar dan dipertimbangkan. Jadi, lebih baik diam dari membikin hati orang lain haru biru.

Masa sudah melewat tapi mata cukup sukar untuk lelap. Hari ini, aku mahu membuat sedikit pembaikan. Aku sudah beroleh semangat sedikit tadi. Harap-harap, ia masih kekal sehingga bila-bila.




Membeli barang-barang begini akan memberi semangat untuk terus baiki diri

[We cannot hold a torch another's path without brightening our own - Ben Seewtland]

Buku Rekod yang sudah di kemaskini *_*


Eh, Gunung Kinabalu yang selalu di hati

Izan, sahabat ketika masih hingusan sehingga kedua-duanya jadi isteri orang

Belum sampai sebulan, aku sudah merindu anak ini

Moga kamu jadi anak yang baik satu hari nanti, sayang

Menghargai hasil gambar yang di edit oleh bekas murid aku

Peace, Love this moment *_*

3 comments:

  1. Tia pa kak.. yang penting, gaji konfom naik sudah.. and guru2 la yang paling tinggi naik.. Ho ho ho.. ^_^.v..

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...