Sunday, 15 January 2012

Tutorial Hijab: kain chiffon

Assalammualaikum dan salam satu Malaysia,

Agak lama blog ini aku tinggalkan tanpa jejak. Seperti biasa, rutin di awal tahun memang agak sibuk dan ia jadikan aku makin jauh dari dunia maya apatah lagi dunia sosial seperti laman muka buku. Dan tutorial ini juga aku buat pada hari selasa yang lepas cuma, belum punya masa untuk dikemaskini di dalam blog. Dan di hari minggu begini, aku mencuri masa aku sendiri. Ya, berkongsi sesuatu di dalam blog adalah satu kesukaan yang boleh membikin hati gembira. Bila ada kawan yang mahu mencuba setiap tutorial, terasa indahnya perkongsian begini. *_*

Seperti selalu, ini adalah hasil tutorial yang aku akan buat.



Mula-mula pakai inner neck dulu. Shawl ini adalah jenis kain chiffon dan ia sangat lembut. 

Pastikan satu panjang dan satu pendek.

Letakkan yang panjang ke belakang leher.

Ambil dan pusing ke depan.

Kemudian, tarik dan letakkan di atas kepala.

Macam begini

Pinkan ikut anak panah atau ikut keselesaan kamu

Ia akan kelihatan seperti begini selepas kamu pinkan.

Ambil bahagian yang pendek

Macam begini

Kamu tarik ke tepi belakang telinga macam anak panah itu

Ini gambar belakang

Dan hasilnya adalah seperti ini:

*_*




Selamat mencuba *_* 

1 comment:

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...