Saturday, 21 January 2012

Ya, yakin saja.

Bila lama tidak menulis: Otak membeku, idea terbatas.
Bila lama memendam rasa: hati selalu bimbang. Tiada ketentuan.
Bila terlalu lama mendiam: banyak cerita yang tertangguh. 
Nampaknya perlu perlahan-lahan. Kena atur sebaik-baiknya.
Tetapi, 
ada masanya aku terdiam terkedu tanpa ada yang terucap,
masa aku kah yang tidak pernah cukup atau aku yang memang belum berhasil mengatur masa sendiri?
Rasa-rasa aku, aku masih gagal menyusun perihal yang mana satu keutamaan atau yang mana perkara itu hanya sampingan.
Sedangkan, aku ada banyak impian untuk tahun dua ribu dua belas ini.
Transformasi emosi dan tranformasi profesi adalah dua pekara yang menjadi akar untuk setiap kesempurnaan.
Aku masih berusaha susun satu-satu. 
Emosi aku haruslah selalu nombor satu tenangnya. Kalau saja ia selalu tenang, akan ujudlah  cas positif yang akan memberi aku lebih kekuatan untuk terus bernafas dengan penuh bahagia. Misalannya, aku mahu menjadi isteri yang baik untuk si dia dan Ia akan menyenangkan cabaran tranformasi dalam profesi ini dilakukan. Insyallah. Dan juga yang terpenting adalah, hati yang tenang tidak akan pernah untuk selalu tergesa-gesa membikin sesuatu dan merasa untuk putus pengharapan dalam kelansungan hidup dan keberadaan di dalam pola penghidupan begini.
Ya, yakin saja.


1 comment:

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...