Friday, 2 March 2012

Benih



Kalau aku ada sayap, aku sudah terbang,
Kalau aku punya lebih kuasa akal, aku sudah tahu apa rencana untuk aku esok lagi,
Tapi, sehingga kini, aku masih lagi menjadi seperti aku, manusia kebanyakkan yang punya  banyak impian, cita-cita, harapan dan kemahuan. Ada banyak perkara yang perlu aku usaikan. Biar satu-persatu. Aku mahu ia berlangsung apa adanya. Alhamdulillah, rezeki dari Tuhan datang membikin aku terkejut dan menangis. Seperti yang aku pernah kata, rezeki yang Allah akan bagi itu, kadang-kadang, kita tidak akan menyangka bila saat pemberianNya. Dan, ia sedang terjadi. Alhamdulillah, moga benih yang tumbuh ini membesar dengan sihat, terpelihara dari segala masalah dan selamat berada di dalam kandungan ini sehingga ia dilahirkan.

15 comments:

  1. amin~tahniak kak,Semoga Allah berikan keselamatan dan permudahkan semuanya untuk akak. :)amin~

    kak,kalau ngadap laptop,jangan duduk lama2 sampai 2 3 jam tidak bergerak.pastikan 30mnit cam tu..ada pergerakan..p dapur buat susu ke..hehe.

    nanti perjalanan darah tidak lancar.terutamanya bila kandungan dah besar,boleh bengkak kaki dan badan..huhu.

    rajin2 minum susu a kak..untuk pembentukan dan tulang bayi yang sihat..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih dik. amin. mudah2an dia jadi anak yang soleh/solehah;D. ba, orait nnt aku snaman di kerusi. hahahahaa. ya, aku minum susu sdh ni skrg. ai pan pebagal;D

      Delete
  2. wahhh..syukur alhamdulillah... tahniah lalingg(^_^)

    ReplyDelete
  3. oyaka misya?? nahhh nda la ko syg aku tu sbb ko nda tegur...huhuhu..nahh minta tlg la aku sama kazen ko tu..buatkn header yg kiut2..yg ada purple2 n pink2..pastu msti ada ayat2 yg mcm ko tulis d header tu..bole ka kuling??

    ReplyDelete
    Replies
    1. muahahahhaa. mau tegur tp, blum kesampaian hati ba kuling.;D aku masih syg ko ba daling.;D bah, ko pi klik ni blog dia ah http://wwwmarina-arina.blogspot.com/. nama dia ina. ko mnta bt la sama dia. yg aku pnya ni aku bt sendiri guna photoshop. biasa2 jak pun.;D ko mnta bt sm dia lagiiiii lawa.;D

      Delete
  4. Tidak sangka boleh terjumpa ko d emart td...kecil betul dunia ni kan haha..:-) nasib baik mata tu kenal..kalau nda..nda berani tegur..tahniah k :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ba, mmg x sangka pula terjmpa sana. sdahla masa tu hujan. hihihi. mata sepet mmg senang kena kenal.;D btw, tq ah;D

      Delete
    2. aku nak berguru dgn kau.. ;) insyaAllah aku bakal berkahwin awl bln 6 nti, dan dari waktu bercinta sudah long distance. aku kt sini, dia mengajar kat marudi.huhu.. tapi org kata dugaannya lebih hebat bila dah kahwin. ke??
      jadi, ada tips dari kau, utk aku berhadapan dgn dugaan long distance bila dah berkahwin nti?

      Delete
    3. ok hani, no problem hani. nnt kita sharing2 tips. aku ni pun, dari masa bercinta, tunang hinggalah kahwin ni still long distance type. dugaan mmg ada, tp, yg penting cara kita nak hadapi. ;D nnti kita sharing2.;D hani, cepat2 kahwin;D best;D

      Delete
  5. alhamdulillah!!!!!! so far the happiest news i heard for today misya! hehe... betul kn, Allah itu maha besar! rencanaNYA terperinci dan terbaik.

    btw, sangat suka first line kamu. "kalau aku ada sayap, aku sudah terbang."
    sebab aku pun ber long distance juga. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hani, terima kasih ya. alhamdulillah, Tuhan itu maha besar kan.;D oh, baru tau hani yg kau pun long distance. nnt kongsi pengalaman ya;D

      Delete
  6. Tidak sangka boleh terjumpa ko d emart td...kecil betul dunia ni kan haha..:-) nasib baik mata tu kenal..kalau nda..nda berani tegur..tahniah k :-D

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...