Sunday, 8 April 2012

di setiap gambar itulah aku


Kata Yuna, di setiap gambar ada lagu. Tapi, bagi aku, di setiap gambar itulah aku. Seumur masuk angka tiga, aku masih begini malah makin sukakannya. Ternampak benda yang di mata aku ia comel, cepat saja aku tukarkannya dengan wang. Padahal, aku tahu, aku tidak akan menggunakannya tetapi sekadar menyimpannya sebagai perhiasan di sudut bilik, meja, kereta atau rumah. Semakin hari, semakin banyak barang sebegini yang aku koleksikan sebagai kegilaan. Ia mengingatkan aku, yang sebenarnya manusia semakin kreatif membuat pelbagai benda. Dan aku juga terus menyimpan dan aku tahu sampai bila pun, aku masih akan terus dengan kesukaan ini.

Kawan, mungkinkah kesukaan kita sama?







16 comments:

  1. kita sama. tp sy suka kumpul toys, lg2 teddy bear. huhuhu.. hobi. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeee...rupanya kita sm cik na:) msti cik na byk teddy bear kan:)

      Delete
  2. alaaa..cutenyerr.!
    nur dulu suka gak kumpul, tapi skarang tak lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee..kiut kan? la x kumpul lagi? msti dah ada hobi baru:)

      Delete
  3. hihihi..kita sama kak,suka betul dengan benda2 yang comel2 begitu..eeeee...susah juga hati aku makin hari makin banyak pulak barang di rumah ni,camna la bawa tu pulang nanti..haih..


    rajin bana kuling pan ngumpul barang..masam kau pan kak..hahaha.

    ReplyDelete
  4. hee. samelah kite. suke betul barang cute². ;)

    ReplyDelete
  5. Comelnya kaki color hijau tu..saya pun suka jgk kumpul barang2 camni..tapi sejak ada anak dapat kat diorang jadi mainan diorang dah ler..:)

    ReplyDelete
  6. Memang comel.. akak suka kumpul fridge magnet..hehe yang tomey2 gini nanti jadi mainan seseorang plak..

    ReplyDelete
  7. suka tgk tp xde smpn buat koleksi pn :)

    ReplyDelete
  8. suka dengan gmbr2 ni,sgt comel la kak misya..hee..

    ReplyDelete
  9. c misya ne mmg..yg pelik2 saja yg d kumpulnya..hihi

    ReplyDelete
  10. Hehe. Ada tanda-tanda sudah tu kak. Kalau sudah namanya minat, teruskan saja. Boleh buat koleksi untuk diri sendiri, mungkin untuk generasi seterusnya. ;)

    ReplyDelete
  11. hany suka yg kaler hijau tuh ;)

    ReplyDelete
  12. ina: heeee...ya dik, samalah kita;) suka brg kiut2.;) maka, takut jg ni x dpt bawa balik nnt.hahahhahaa

    9n0l4: yeayy..kita pun sama;) mungkin kita kiut? hahahaha;)

    nida: heeee...anak pun suka benda kiut2 kan? emak kumpul buat anak main :)

    dieyna: dieyna punya magnet tu msti kiut2 kan:) yg comel mcm ni mmg suka tgk;)

    lara: sila singgah lagi;) tq ya;)

    sweet: hahahaha..well, u know me kan?

    deqla: hihihi.....memang comel, rasa nak makan.hahaha

    fm: insyallah dik, akan simpan utk my next generation tgk2 hasil koleksi moyang dorg.hahahaha.

    hany: hani suka hijau kan, kan?

    eyan: ko punya gmbr pun comel2 dik;)

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...