Monday, 2 April 2012

hipokrit



Kadang-kadang dengan hipokrit, kau boleh memecah masalah,
Kadang-kadang dengan hipokrit, kau akan menjadi sangat berkuasa,
Kadang-kadang dengan hipokrit, kau dapat memilik apa mahumu,
Kadang-kadang dengan hipokrit, kau boleh mengelak orang lain terus melukai hati kau,
Kadang-kadang dengan hipokrit, kau rasa yang kau saja yang benar dan betul,
Kadang-kadang dengan hipokrit, kau sukar untuk berterus terang perkara yang benar,

Dan kerana kadang-kadang dengan hipokrit, kau akan dapat mengelakkan sesuatu hal menjadi lebih besar dan dashyat lebih dari apa yang kau imaginasikan.

Nota kaki satu: Ada masanya aku akan jadi hipokrit terutamanya pabila ada sesuatu yang terlalu sulit untuk menjadi jujur dan pabila dengan jujur, ia akan menghilangkan segala keindahan.

10 comments:

  1. kuling...ndak tejumpa kita d spring kan??? ada nbr hp mu sama aku tpi d hp lama..ndak ku tebawa tu hp..aku kasi tggl d cni..lupa aku kuling mo salin..naaa.. skrg sdh ku salin..nnti bila2 p kuching, aku kntek ko ahh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. atokoiii...ba, nnt ko kontek aku ah..ko x dtg kuching minggu ni ka? kan cuti good friday:)

      Delete
  2. Betul ! kadang2 diam (hipokrit) pura2 tak tau adalah penyelesaian bagi sesetengah masalah,tak salah kalau niat kita utk meyelamatkan keadaan ^_^ jgn kantoi sudahlah kan Misya hehe..

    *Lain kali ajak org jln bah..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kahkah. elih, klu sdh kantoi kan, abisssslaaa, terus x dpt hipokrit lagi.;)
      ba, nnt kami ajak ko jumpa sama2.;)

      Delete
  3. owh deqla mencik manusia hipokrit!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak suka tapi kdg2 kita kena hipokrit juga:)

      Delete
  4. Ada kebenarannya...
    Kkdg terpksa hipokrit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya aine, itu kebenaran yang sangat pahit tapi perlu pada sesuatu masa;)

      Delete
  5. dya kdg2 hipokrit juga..hipokrit bila orang nk sakiti hati kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun pernah hipokrit dlm keadaan macam tu dya...;)

      Delete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...