Sunday, 29 April 2012

Tutorial shawl messy look

Terima kasih kerana klik link blog BungaSepet.
Nah, ini Tutorial untuk kamu pelbagaikan cara pakai shawl / pashmina.
Hanya perlukan 2 pin dan satu keronsang, Kalau tidak pakai keronsang pun boleh, ganti dengan pin saja.


Cara-caranya:



  1. Pakai selendang di atas kepala. Sebelah panjang dan sebelah pendek.
  2. Ambil selendang ( panjang ) yang di bahagian dalam, tarik dan pinkan di tepi pipi sebelah kiri.
  3. Angkat bahagian yang pendek, 
  4. Letakkan bahagian yang panjang tadi di bawah bahagian yang pendek, kemudian tarik dan pusingkan di atas kepala.
  5. Ambil bahagian  tengah yang pendek tadi dan pinkan di belakang kepala.
  6. Pinkan di tepi pipi bahagian yang sebelah lagi.
Hasilnya: 
Siap  ^_^





Selamat mencuba ^_^


10 comments:

  1. cun je, tak messy pun. :)
    lama xnampak misya. sihat?

    ReplyDelete
  2. wahhhhhhh. pandainye pakai fesyen cenggini eh. ;)

    ReplyDelete
  3. deqla x pandai la..pernah cuba lilit2 ni, tp dah mcm terbelit leher jew..hihi

    ReplyDelete
  4. byk kali aku try ne misya..mcm nda menjadi..misya..nda dpt kta ngedets ne..aku balik sudah ptg ne p sibu..huhuhuhuh

    ReplyDelete
  5. waa..pndi sis...keep on posting ur tutorial sis...=)

    ReplyDelete
  6. comeynya....
    saya xpandai pakai shawl

    ReplyDelete
  7. ahaha accane tu?? tak tau la..x pndai buat..

    ReplyDelete
  8. cun der! XOXO ;)

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...