Tuesday, 17 April 2012

Tutorial Tudung Bawal like me


Nah, ini ada tutorial untuk kamu untuk bagi bawal kamu lebih ada gaya daripada biasa. Aku buat cepat-cepat setelah ramai yang minta tutorial untuk gaya ini. Kamu boleh tengok gambar ini satu persatu.;). 





1. Pakai Inner ninja dulu untuk cover leher. ( Untuk beli inner ninja, sila klik sini >inner ninja ).
 Oh, ini tudung bawal 3 tone ^_^



2. Lipatkan tudung bawal 3 segi macam biasa dan letak di atas kepala. Ambil bahagian dalam tu. 
( Maaf, lupa letak anak panah )


3. Tarik dan letakkan di tepi pipi sebelah kanan dan sambung pula ke sebelah kiri macam anak panah tu.


4. Ia akan jadi seperti ini. 


5. Kemudian, buatkan tudung macam ini dan pinkan di tempat anak panah.


6. Lepas tu, ambil lebihan di tepi yang kena pin tu dan tarik macam di atas dan pinkan.


7. Yang sebelah pun tarik dan pinkan juga macam tadi.


Hah, macam inilah bentuk dia selepas kita lipat;)

 Okey, sudah siap.^_^



Bahagian depan, akan jadi labuh macam ni dan bahagian belakang pun akan jadi 3 segi macam pakai style bawal biasa tu.  Tiada gambar di bahagian disediakan sebab malas pusingkan badan ambil gambar. ^_^


 Okeylah, selamat mencuba ^_^

16 comments:

  1. kreatif la misya ni. kalau sy nk pakai cmni mau 2,3jam dpn cermin. anyway, cantik & menutup aurat. :)

    ReplyDelete
  2. oh, sila2 dya..:) slmt mencuba ya;)

    ReplyDelete
  3. cantik sgt misya pakai, ishhh hany buat asyik tak jadi je tau...

    ReplyDelete
  4. nanti nak cubalah..sekarang xboleh..dah mgntuk....hehehe

    ReplyDelete
  5. cantik..akan saya cuba (^_^)

    ReplyDelete
  6. ayok ini sudah bagus kak,boleh nampak cam bujang kembali sap ni,hahaha..nanti aku mau try la ,tunggu jalan singgle dulu,nanti kalau pakai ada alesya ai pan dia tari2 tudung mamanya ..hahaha.

    kak nanti aku inbox kakak je permintaan kakak tu a.

    ReplyDelete
  7. Cantik je Misya pakai..saye buat mesti tak lawa...heeee...Tapi nanti nak try la...

    ReplyDelete
  8. nmpk sng tp bila buat x reti pulak...hihihi... btw, cantek misya gayakan tdg..

    ReplyDelete
  9. oh yg ne aku mo try..sbb senang nda pyh lilit2..hihi..

    ReplyDelete
  10. huhu. nmpk mcm cpmplicated je. ;)

    ReplyDelete
  11. pandai kak misya style2 tudung ah.... belum ada kesempatan lagi cuba.. ntilah...hehe

    ReplyDelete
  12. oh,this really good style sis.sy pnah try ni n i love this style!=)

    ReplyDelete
  13. owh suke tngok tapi rimas pakai nyee hehe

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...