Saturday, 30 June 2012

Momen-momen instagram

Dalam era teknologi yang semuanya ada di hujung jari, aku pun turut tidak terkecuali. Laman sosial yang kian berkembang misalannya kewujudan 'instagram' menyebabkan aku terus-terus merasa betapa dunia ini semakin maju walaupun ketika kejadian Israk dan Mikraj yang dilalui oleh Rasulullah, di mana ketika itu, beliau yang berjumpa dengan seorang tua bertongkat dan bertanya kepada Malaikat Jibril: siapa kah itu? Jawab Malaikat Jibril:  'itulah umur dunia'. 

Sehingga aku buat entri ini, aku masih tidak dapat bayangkan berapa lama lagi dunia ini mampu bertahan. Harap-harap, di setiap detak jantung dan hembusan nafas aku, aku masih boleh teruskan kelansungan hidup dengan selalu ingat yang manusia seperti aku ini pun, lama-lama akan menjadi tua tahun demi tahun. 

Aku sedang menikmati momen-momen sebagai seorang manusia yang hujan panas di hati aku adalah ubat paling mujarab untuk ajar aku menelan setiap pahit yang ada dan akhirnya menjadi madu untuk terus berhidup.

Sebahagian figura dari 'instagram' aku:

























29 comments:

  1. Ooo ni lah yg buat instagram ko tu full kan? hehe..

    ReplyDelete
  2. wow wow..ade sushi lah! nak sikit! cendol ade wasabi ni
    haha

    ReplyDelete
  3. nahh..dlm ketamu tu baa..harus ada spare kasut kn kuling...haha.. ndak berubah baa..

    Iya..kalo aku muli isuk, mau jga aku dating sama ko hari ne..lepak2 jak ka d rmh mu..kalo hubby mu teda la.. pasne ndak la sdh ku pgi kuching ne..adkku smpai raya d sandakan..huhuhu

    ReplyDelete
  4. rosliza: heeee... itu untuk jualan:)

    elih: ya baru tau ni rupanya instagram akan menyebabkan blog berat dgn gmbr.

    cendo: ahahahha. mau ke? ok, nah ambi sebiji. hahaha

    sweet: hahahaha. tu la psl, mmg x lg ni dpt berubah. bonet blkg pun penuh keta. mcm dulu2 jg.;) ala, ya ka? mmg x ada hrpn la kt ni berjumpa. sedih ku eh. nnt la kt jmpa ah. rindu ba ku sm kau;)

    ReplyDelete
  5. nah kuling aku belum pernah cuba itu instgram kak..hehe.kasi lawa2 gambar ka gunanya tu kak?hehehe

    ReplyDelete
  6. cantik fotonya sis..nice sharing
    i blom pnh lg guna instagram yg org dok sembang2 tu..haha

    ReplyDelete
  7. bestnya ada instagram tu. boleh edit2 gambar terus kan. mcm2 gambar ada. paling cik na suka gambar kasut dlm kereta tu. perangai mcm cik na juga. hihihi..

    cik na sihat, Alhamdulillah. misya macam mana?

    ReplyDelete
  8. gambar udang tu sgt la menyelerakan..terliur ok!

    ReplyDelete
  9. best pkai instagram kn sis...i lost my own instagram and now i am looking forward to get one...=)

    ReplyDelete
  10. Wah banyak nye gambar....tak pernah guna instagram lagi...lawa2 pic tu dear....:-)

    ReplyDelete
  11. CiM sekian lama berinstagram guna dslr jer. tp lom penah try guna hp canggih manggih laaa ni coz hp lama yg cinonet ni lom rosak...pakaijerlah smpi abis nyawa.

    hamboiiii...jete dh macam wardrobe

    ReplyDelete
  12. ehhh...
    *jete means kete means kereta
    (typo error)

    ReplyDelete
  13. Semua cantik Dan Ada keunikan tersendiri pict2 tu..

    ReplyDelete
  14. sushi? eeeiii... deqla x suka langsung..haha

    ReplyDelete
  15. banyaknyer gambar....cantik2 semua :)

    ReplyDelete
  16. cantik2 gambar tuh semua..sy pun belum pernah guna instagram lgi

    ReplyDelete
  17. cun..
    cantik..
    comel..
    lawo....

    lya x pnh gna intagram..;-(

    ReplyDelete
  18. cntknya kasut mustard mu darling..!!

    ReplyDelete
  19. cantikkan gambar intragram ni..pernah jgk tngkp..last2 skrg lpa pwd..hehe

    ReplyDelete
  20. nur pun xde instagram.
    kira nur ni paling kunolah kan..hihih

    ReplyDelete
  21. terpikat sesuatu.. udang yang sangat menyelerakan hehe

    ReplyDelete
  22. nyue pon xde instagram....huhuhuhu...
    sweet la pakai tudung tuu...xpandai pakai begitu..

    ReplyDelete
  23. cantikkkkkkkk....yang mcm kat padang ada tali2 tu ape sis? hehe

    xpernah lagi guna instagram :)

    ReplyDelete
  24. yg paling sedap ialah udang ituuuuu. hehe. slurppppp. :)

    ReplyDelete
  25. ooo nie yang dikatakan instagram2 ek..nurulpun tak tahu pasal nie..tapi lately mmg org dok cakap ttg instagramni...

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...