Tuesday, 26 June 2012

Sadis#2



Dua minggu ini, selain masalah  kepanasan yang melembabkan pakaian, ada jerebu yang menyesakkan hidung. Nampaknya kondisi bumi semakin parah. KAsIHAN. Makhluk-makhluk di bumi pun tidak kurang kasihan. Begitulah jadinya kalau tiada keseimbangan yang sempurna. Klise, kan?

Sama seperti yang terjadi hari ini. Bukan sekali dua hal seperti ini berlaku. Berdikari sendiri dan hidup pun sendiri. Adakalanya aku jadi manusia paling imun kerana keberhasilan hal-hal begini mentarbiah hati aku. Tapi, sungguh pun begitu, aku masih lagi berasa sangat sadis apabila orang-orang yang aku perlu tidak dapat aku sentuh. Walau hal seperti ini pun, aku masih kosong apabila mereka tiada.




Ketika hal ini terjadi tadi, sesampainya di rumah, aku menangis sendiri. Itu belum dikira air mata aku yang membengkak mahu keluar sewaktu aku hulurkan wang kepada manusia baik hati kerana menolong aku hidupkan kereta kembali. Nampak sangat yang aku perlukan mereka yakni suami / keluarga selalu di sisi aku.


Kadangkala berjauhan begini sungguh-sungguh menghimpit aliran nafas aku untuk bergerak kencang.
posted from Bloggeroid

23 comments:

  1. wani juga berjauhan dgn suami...berdikari sendiri...hurmmmm....ntahlah tapi wani dh rasa biasa lakukan semua sendiri hihihi

    ReplyDelete
  2. eermmm sabaq yerr..ujian dr NYA yg mjanjikn sesuatu yg indah buat hmbanya.. ;)

    ReplyDelete
  3. sabar ah dendo lawa.. bkn ko sorg jak hadapi saat2 sukar begini.. lain org lain cerita..mgkin lebih sadis dri apa yg ko hadapi..cthnya mcm aku.. nda hbs2 fitnah sal aku disebarkan d sekolah ne.. tpi aku sabar jak..bt nda tau..org sabar pasti dpt ganjaran lebih hebat drp yg dijangkakan..

    ReplyDelete
  4. inilah waktu2nya kita perlukan org yang memahami situasi kita untuk berkongsi cerita. hari ni pun aku merasa yang sama. ada dugaan/perkara yang terjadi yang membuatkn aku rasa alangkah baiknya kalau suami ada disisi kerana aku perlukan dia waktu itu. menangis. memang itulah yg akn dibuat oleh wanita tinggal berjauhan dgn suami macam kita ni.tapi ALLAH ternyata punyak banyak rahsia yang kita tak tau misya, kan?

    sama sama kita mendukung satu sama lain untuk menghadapi dugaan Allah ni ya? T_T

    ReplyDelete
  5. Semoga tabah menghadapi dugaan ya dear...

    ReplyDelete
  6. sabar ye masha. sabar itu indah. moga ada kemanisan disebalik semua dugaan tu. :)

    ReplyDelete
  7. err sorry typo. misya. selalu tertukar misya dgn masha. ;)

    ReplyDelete
  8. mudah-mudahan akan terus kuat ya...

    ReplyDelete
  9. sabar je lah . tabah ye !! hidup mmg bnyk dugaan.masalah mematangkan kita :)

    ReplyDelete
  10. Sabar jak ya..tp ingat lah masa kita susah pasti akan ada insan yang baik hati akan tolong kita.insyaallah

    ReplyDelete
  11. pengalman sebegitu menjadikan sis lebih tabah di ms akan dtg...tp mmg diakui..tiada tersyg di sisi memberi kerumitan dlm pergerakan kita

    ReplyDelete
  12. sabar yea..insyaallah Allah selalu ada kalau kita minta..insyaallah..

    ReplyDelete
  13. sabar la yea...insyallah ad hikmah disebaliknya :)

    ReplyDelete
  14. sebagai manusia kita perlukan teman disisi kan dear,perlu kan bahu untuk kita sandar,perlukan hati untuk mendengar rintihan kita ;-)

    ReplyDelete
  15. simpati sama kamu dear...semoga tabah mengharungi hari2 mendatang...

    ReplyDelete
  16. Misha, lumrah...kita akn rindu pd org2 yg kita sygi, lbh2 lg dìsaat2 kita bnr2 perlukn mereka...

    Smile laa...gigih cik abg tu menolak..pstu smpt plak awk klik klik

    ReplyDelete
  17. sabar ye kak..semoga terus tabah ye..:D

    ReplyDelete
  18. sabar ye awk... inilah ujian dlm khidupan.. smuanya demi masa depan kan.. adakalanya..bjauhan dpt mjadikan diri kt seorg y bdikari & kuat,,

    ReplyDelete
  19. sabarlah ye kak..saya leh faham camne perasaan duk jauh dengan family..cuma bezanya saya belum kahwin..huhu..nak kahwin ~~~ :p

    ReplyDelete
  20. hai kak misya,

    apa khabar?

    kak, sy pun kdg-kdg sdh imun, hilang perasaan. paksa diri dan balik-balik cakap "i'm a strong woman, u know. i can be independent." tp akhirnya, tetap perlu org-org tersayang di sisi. hmmmm...

    ReplyDelete
  21. dear,xmo la sdih2 cmni.awk msti kuat ok

    ReplyDelete
  22. sabor ye dear. doa byk byk. ;)

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...