Wednesday, 25 July 2012

Jangan lupa

Apabila aku putar semula setiap perkara yang pernah berlaku, aku mengesan beberapa perkara. Kadang-kadang aku sudah melupainya tetapi daya ingatan ini ada masanya cukup kuat untuk menyimpan setiap momen sedih, gembira dan terluka yang pernah aku jalani satu-persatu. 
Kau tahu, kesakitan itu teramat mengerikan untuk dirasa dan adakalanya sakit itu masih terasa ketika manusia yang memberikan kesakitan itu masih terus memberi kelukaan secara terus-terusan. Entah bila kepuasan akan menjadi milik dia, aku sendiri kurang pasti. Aku dinasihatkan oleh pemilik tulang rusukku agar membiarkannya saja malah biarlah kebenaran itu terbuka sendiri hijabnya di mata orang lain. Ya, mungkin enak menyakiti orang lain dan lebih enak kalau setiap yang diucapkan itu adalah dusta semata-mata. Tahniah, kerana begitu tabah mencipta cerita untuk membuatkan aku merasa kau adalah manusia paling baik kerana terus menyebabkan pahala aku bertambah. 
[ Aku percaya kelukaan ini adalah ujian. Insyallah, mudah-mudahan semakin berat ujian, semakin terhapus dosa dan beratlah hitungan pahala aku ]


                                                                        Aku, manusia berhati tisu tetapi kau jangan lupa, aku manusia yang punya Tuhan untuk aku adukan setiap rasaku. Kau lupa yang doa orang teraniaya itu adalah antara doa-doa yang mudah dimakbulkan oleh Tuhan?
Buka mata dan rasa denyut jantung kau, kau rasa, bagaimana kau boleh hidup tanpa Tuhan? 

22 comments:

  1. betul tu misya. apa2 je dugaan yang datang, hanya Dia yg boleh tolong kita. tak perlu risau dgn org2 yg macam tu. :)

    ReplyDelete
  2. sabar ye sis...sebahagian ujian drNya..
    sy pn sama..berhati tisu

    ReplyDelete
  3. ye doa org yg teraniaya tu dimakbulkan.
    tak lupe tak lupe
    hehe

    ReplyDelete
  4. sapa lagi yg aniaya ko tu lalink?? mari aku terajang..hehe.. sabar ah.. doakan saja yg baik2 utk dia itu.. moga terbuka hatinya untuk mendedahkan kebenaran..

    ReplyDelete
  5. hurm.. berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul.. tabahkan hati, kuatkan iman ya.. insyaAllah, everything will be oraite... :)

    ReplyDelete
  6. Sabar///biarkan mereka bergembira tp bila kena harinya nnt drg akan rasa

    ReplyDelete
  7. sabar ya dear..insyaAllah kebenaran akan terbukti juga nanti...pada Allah kita memohon ya ;-)..salam 6 ramadhan ;-)

    ReplyDelete
  8. sabar ye...Insyaalah doa orang teraniaya akan dimakbulkan....

    ReplyDelete
  9. sabar dan tabahkan hati yer..ada hikmahnya pada setiap apa yg berlaku

    ReplyDelete
  10. sabar yer... kebenaran pasti akan terselah jua suatu hari nanti...
    semoga tabah dan cekal...

    ReplyDelete
  11. sabar lah ye...insyaallah ada hikmah diatas ape yang berlaku...

    ReplyDelete
  12. hanya kesabaran memberikan rasa tenang. banyakkan zikrullah..insyaallah

    ReplyDelete
  13. ujian itu adalah tnda kasih drp allah..
    walau apaupun ujian hidup..kt harus kuat..sbb ujian tu adalah setimpal dgn kemampuan kt... pasti pelangi akan muncul..

    ReplyDelete
  14. Sabar kak. Doakan saja dia dibukakan pintu hati. Terpulang pada Allah macam mana cara Dia untuk sedarkan orang itu. Amin.

    ReplyDelete
  15. insya'Allah semuanya akan baik-baik saja~ :)

    ReplyDelete
  16. setiap dugaan itu ada hikmahnya..!
    sabar ye misya...insyaALLAH..ALLAH mendengar segala doa misya..

    ReplyDelete
  17. semoga misya sentiasa tabah menghadapi ujiannya..aminnn

    ReplyDelete
  18. sabar ye Misha..
    setiap perbuatan tu ada pembalasan dr NYA cuma cepat dan lambat je..just wait n see :)

    ReplyDelete
  19. Panas sap atai ku kale ni kak..pebinin jeno jomo a keros kak..hihihi

    Sabar jo ko banyak2 kak a..):)

    ReplyDelete
  20. sabar yer misya..mungkin ada hikmah sebalik yang berlaku..Allah tak uji hambanya kalau tidak mampu

    ReplyDelete
  21. sabor ye misya. takyah fikir sgt. nnt rase btmbh sakit hati tu. ;)

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...