Saturday, 14 July 2012

Pengganti

Satu persatu rasa kegilaan datang. Sesak rasa mahu menghalang agar ia tidak duduk di sudut hati. Kalau aku teruskan dengan rasa begini, tidak-tidaknya aku akan mati. Atau untung-untungnya aku akan tetap berhidup dengan cara aku sendiri tanpa mempeduli orang lain. Sukar untuk melupa dan aku akui dengan seribu kali anggukan tanda aku benar -benar setuju. Melupus setiap rasa yang tidak selesa sememangnya boleh menjadikan aku seperti manusia dengan jiwa separa sedar bahawa yang telah pergi itu tidak akan kembali. Aku hanya perlu tadahkan saja tangan aku berdoa agar tempatnya digantikan dengan lebih baik darinya. Kepercayaan aku pada Tuhan sebenarnya tidak pernah berbelah-bahagi. Jatuh bangun hidup aku ada di tangan Dia. Entah-entah esok lusa, aku sudah ada pengganti dia. Siapa tahu yang rahsia Tuhan itu kalau hijabnya terbuka, semua makhluk akan terduduk bersujud dan bersyukur. Aku mengerti benar perihal itu. Sungguh-sungguh aku masih berharap yang aku tidak gila terus walaupun ketika aku rindukan dia, aku berharap yang dia ada di sisi aku untuk aku peluk dan cium selalu.




posted from Bloggeroid

21 comments:

  1. semoga ALLAH Cepat2 kurniakan penganti itu kak ..amin

    tetiba pulak aku sebak baca entri ni kak,tidak tertahan pulak air mata aku dari bergenang..jangan ko sedih2 a kak..

    ReplyDelete
  2. Sayu ja baca entry ni...sabaq na...Allah tau apa yg terbaik untuk kita.. Tolong undi M bleh tak.. Cara2nya ada kat entry melekat my blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sompat lagi yooo M....

      okey yg terbaek utk mu jugak

      Delete
    2. sempat lagi berkempen..hehe
      done vote sis mai..gdluck ye

      Delete
  3. insyaallah..

    kami doakan yang baik-baik ja untuk kamu laki bini amin

    ReplyDelete
  4. semoga dpermudahkan segale urusan kamu ^_^ Allah knows what best!

    ReplyDelete
  5. apepun yg terjadi cik na doakan semoga semuanya dalam keadaan baik2 saja. semua yg berlaku tu adalah rahsia Allah. sabar ye. :)

    ReplyDelete
  6. sabar yer..tentu akan ada penggantinya nnt..

    ReplyDelete
  7. setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya,sabar ye =)

    ReplyDelete
  8. CiM taktahu apa yg berlaku....however, CiM doakan yg terbaek saja. Allah lebih mengetahui, semoa penggantinya nanti adalah yang lebih baik dari yg lalu....Amin :)

    ReplyDelete
  9. napeee dear. ingat Allah selalau ye. ;)

    ReplyDelete
  10. apa yg hilang?? apa yg pengganti?? bepinar2 kepala ku mentafsir..

    ReplyDelete
  11. lorh.. kenapa ni? pengganti utk apa? sedeh lak entrinya... tabahkn hati k..

    ReplyDelete
  12. moga ditentukan yg terbaik utk kalian...sabar ye..

    ReplyDelete
  13. kenapa ni mcm sedih jer....

    ReplyDelete
  14. ada yang akak tertinggal ke??? Pengganti apa?? Semoga diberikan yang terbaik untuk mu

    ReplyDelete
  15. sedih..!
    walaupun sukar untuk mentafsir...
    apapun jgn putus doa ya.. :)

    ReplyDelete
  16. insya'Allah akan ada penggantinya..doa, usaha & tawakal ye kak :)

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...