Thursday, 28 February 2013

Semuanya akan aku ceritakan satu persatu.




Nampaknya hari ini hari terakhir dalam bulan Febuari bagi tahun dua ribu tiga belas.  Bermakna dua bulan sudah sekalian manusia berada di tahun ini. Kehidupan aku masih berlansung seperti biasa dan sedikit luar biasa. Kondisi luar biasa disebabkan oleh perubahan demi perubahan yang aku telah lalui dan sedang lalui malah sebentar lagi ada satu fasa lagi yang akan mencabar kekuatan aku sebagai perempuan.

Sedang fasa yang ini pun, kadang-kadang aku sudah termegah-megah tapi hasil pujukan dan kekuatan yang selalu diberikan oleh suami, rasanya aku makin dapat bertahan. Adalah menjadi perkara yang normal bila kadang-kadang kita  tidak terlawan setiap cabaran yang datang, mahu menyerah begitu saja tetapi, selagi aku adalah  aku, selagi aku ada alasan  untuk teruskan kelangsungan hidup selagi itulah aku pijak bumi yang nyata.

Alasan aku jelas, aku ada keluarga, ada suami, ada anak yang sekejap lagi akan melihat dunia, ada kerjaan untuk dibuat, ada perancangan perlu dibereskan dan ada nyawa yang perlu dihabiskan sebelum Tuhan tarik semula.

Ya, maksud aku sebelum aku dimatikan dari bumi ini. Sebelum nama aku hanya tinggal nama tanpa jasad jadi, aku kena memaksimakan semuanya yang ada dengan sebaiknya.

Rutin aku sekarang menjadi sangat padat. Aku ada banyak entri-entri yang aku mahu jadikan cerita. Ya, sebagai rujukan kenangan aku pada satu masa nanti. Entri percutian ke Jakarta & Bandung, entri percutian ke Brunei, entri tentang  anak, entri tentang cinta dan entri persiapan selama mengandung dan bersalin.

Habit menulis aku sebenarnya sangat berkobar-kobar seperti selalu hingga kadang-kadang aku lansung terus buat status di page Bungasepet atau pun laman muka buku aku. Paling tidak pun dalam intagram aku, bila kadang-kadang hanya sekeping gambar boleh jadi cerita yang panjang. Hobi aku bercerita, mengisahkan kehidupan aku supaya aku boleh nampak apa aku sudah aku capai dan apa yang belum aku capai. Ia kadang-kadang jadi ukuran sejauh mana aku majukan hidup yang serba sederhana begini.

Sebentar lagi, aku akan bercuti lama, balik kampung dan menunggu kelahiran si kecil. Mungkin masa itu, aku sudah boleh mengarang cerita-cerita aku untuk jadi entri. Insyallah, moga Tuhan tetap berikan aku kesihatan yang baik dan mempermudahkan semua urusan aku sehingga si kecil ini lahir bertemu aku, suami dan semua keluarga.

Jangan ditanya perasaan aku sekarang. Aku ada beribu-ribu perasaan. Tunggulah di lain entri, aku akan pecahkan semua rasa ini. Aku akan tuliskan setiap cabaran yang aku ada selama aku dalam fasa baru ini. Ya, tunggulah. Semuanya akan aku ceritakan satu persatu.

Esok-esok akan ada susulannya.


Tunggulah, ini misi selepas bersalin.;)



9 comments:

  1. moga smuanya selmt yer kak..x sabar nk tgk baby... huhu.. in shaa Allah misi tu akan tercapai jugak nnti...cantik gmbr tu!

    ReplyDelete
  2. semoga misi selepas bersalin itu berjaya..

    ReplyDelete
  3. amboi...banyak cerita yer...tak sbar nak baca satu persatu...hehe

    ReplyDelete
  4. dah nak dekat ye dear. semoga semuanya selamat & dipermudahkan. nanti kongsi pengalaman ye. ;)

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah..semoga semuanya dipermudahkanNYA...
    Nur sentiasa doakan Misya....

    ReplyDelete
  6. semuga semuanya dimudahkan..insha Allah :)

    ReplyDelete
  7. wah apa misinya tu kak. teringin nak tau cepat2

    ReplyDelete
  8. ee jngn kasi lama nnt baby keluar bertambah lg tu dalam draf haha

    ReplyDelete
  9. misi apa tuu??? share la..ehehe

    miss u sis :))

    ReplyDelete

sponsor by:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...